بازآفرینی صنعت خودرو
انتشار: مرداد 15، 1400
بروزرسانی: 31 خرداد 1404

بازآفرینی صنعت خودرو

بازآفرینی صنعت خودرو

تحریم های جدید غرب علیه روسیه به بهانه جنگ اوکراین، شدیدتر از آن چیزی بود که کرملین انتظار داشت. این تحریم ها حتی با "خودتحریمی" بدتر شده اند، زیرا حتی شرکت های غربی هم که در بخش های غیر تحریمی کار می کردند، از جمله خودروسازی، به صورت منفرد تصمیم به خروج از روسیه گرفتند. رییس مرکز پژوهش های مجلس، ابراز امیدواری کرد تا برگزاری این نشست به تجمیع راهکارها در راستای رفع مسائل صنعت خودرو منتهی شود. برای تاثیر برجام بر صنعت خودرو، ابتدا مروری داشته باشیم بر آن چه بین سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ برای این صنعت روی داد. دو اتفاق بسیار مهم بر روند تحلیل صنعت خودرو قضیه برجام و نرخ ارز می باشد که به تفصیل در ادامه توضیح خواهیم داد. برخلاف امروز که هر خودرویی با نام و مدلی خاص به بازار عرضه می شود، اما اولین خودرو وارد شده به ایران نه نام خاصی و نه مدل خاصی داشته است.

  • در همین حال نگاهی به وضعیت قطعات و شکایات از میزان کیفیت آن ها نشان می دهد که موضوع بی کیفیتی قطعات بیشتر شامل خودروهای قدیمی است که دیگر عمری از آن ها گذشته است.
  • نگاهی به وضعیت صنعت خودروسازی نشان می دهد، با وجود رشد درآمد این صنعت در سال 1401 این صنعت نتوانسته است به سود ناخالص برسد و زیان ناخالصی معادل 9 هزار و 364 میلیارد تومان شناسایی کرده است.
  • این فرصت ها اقتضای توجه و بهره برداری را در مقابل سیاست گذار سطح صنعتی و سطح بنگاه ارایه می دهد.

انتقال فناوری، خدمات پس از فروش و حقوق ورودی در لایحه دیده شده است و شماره گذاری آن ها باید بر اساس استانداردهای داخلی صورت گیرد. موضوعی که برای صنعت خودروی ما اهمیت زیادی خواهد داشت استفاده از فرصت واردات برای انتقال تکنولوژی و همکاری با شرکت های خارجی در خطوط داخلی است. در این صورت می توان انتظار داشت که در کنار واردات خودرو شرایط برای ارتقای صنعت خودروسازی کشور نیز فراهم شود. این همکاری ها می تواند برای مشتریان این خودروهای وارداتی نیز شرایط بهتری را فراهم کند زیرا موضوعاتی مانند قطعات یدکی یا خدمات پس از فروش اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورتی که فکری به حال آن نشود خریداران این خودروها در آینده با چالش مواجه خواهند شد. آرش محبی نژاد، با اشاره به این که افزایش تیراژ، کیفیت و کاهش قیمت با اقتصاد دستوری ممکن نیست، ترمیم و ایجاد زیرساخت صنعت خودروسازی کشور نه تنها نیازمند سرمایه گذاری ثابت ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی است، بلکه خود تحقق برنامه های تولید خودرو با ۲۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی همراه است.

واقعیت مجازی در خودرو ها فقط یک کمپین بازاریابی مدرن نیست، بلکه یک همزیستی بین خودرو و فناوری های پیشرفته است.

گزارش دیلویت ۲۰۲۱، اتفاقی که برای صنعت خودرو افتاده را این چنین تعبیر کرده است؛ جایی که از قدرت اسب بخار به قدرت رایانش[۱] حرکت کرده ایم. همه خودروسازها باید بتوانند خود را به نحوی بازآفرینی کنند، که به یک شرکت دیجیتال تبدیل شوند. البته لازم است جهت درک مشترک و بیشتر در زمینه آثار مخرب کمبود برق بر توسعه تکنولوژی و همچنین مصرف کنندگان توضیحات بیشتری به خصوص در مورد خودروهای برقی داده شود. با عضویت در خبرنامه عصرخودرو شما می توانید از مهمترین و بروزترین اخبار و اطلاعات روز ما با خبر شوید.

مشکلات شاخص ادراک فساد و نحوه درست تحلیل آن

وقتی صنعتی رفاقتی می شود ، سودآور و بسیار زرق و برق دارد، زیرا پول های هنگفتی در این صنعت بین بخش های مختلف جا به جا می شود. بنابراین بسیار صنعت جذابی به لحاظ سودآوری برای گروه های مختلف رانتی، فاسد، سیاسی، خاص، پشت صحنه ها و برخی نظارتی ها است و پول های خوبی جابه جا می شود. منظور از خودرو در این قانون انواع خودروی سواری، وانت، مینی بوس، اتوبوس، کامیون، کامیونت، کشنده تریلر و موتورسیکلت است. با وجود این برونسپاری کارخانه ها می توانند روی توانمندي هاي کلیدي خود تمرکز کرده و کارايي تولیدي خود را افزايش دهند.

قیمت خودرو امروز ۵ مهر +جدول

لجستیک نیز بخش دیگری است که نقش مهمی در تضمین تولید مداوم و تکامل فرایندها و مدل های کسب و کار جدید در صنعت خودروسازی، که به سرعت در حال تغییر است، ایفا می کند. ذخیره سازی داده ها به صورت هوشمند که بخشی جدا ناپذیر از زنجیره تامین است، با تمرکز بر داده کاوی و تجزیه و تحلیل آن در انجام پیش بینی های آینده نگرانه بسیار نقش دارد. فرایندهای دیجیتال امکان ردیابی یکپارچه مواد را فراهم ساخته و در نتیجه آن تصمیم گیری های قوی تری را در سراسر زنجیره ارزش تسهیل می کند. همچنین امکان برنامه ریزی سریع، کنترل هزینه های فرصت در بازار و قابلیت دیدی وسیع در عملکردهای تجاری را فراهم می آورد.