
بروزرسانی: 31 خرداد 1404
صنعت خودرو، ظالم یا مظلوم؟- اخبار خودرو اخبار اقتصادی تسنیم
صنعت خودرو، ظالم یا مظلوم؟- اخبار خودرو اخبار اقتصادی تسنیم
شرکت ویمو همکاری هایی را با چندین شرکت دیگر مثل ولوو، رنو، نیسان، میتسوبیشی برای تجهیز خودروهای تولید آنها به فناوری هدایت خودکار آغاز کرده و احتمالاً به زودی محصولاتی از سوی این شرکت ها با این قابلیت به بازار عرضه خواهد شد. در ماده واحده این قانون در قالب مواد 11 و 12 و 13 اصلاحاتی در قانون ساماندهی صنعت خودرو اعمال می شود و در عمل شرایطی که مانع تسهیل واردات خودرو به کشور می شد را کنار می زدند. از آنجا که بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو تعادل وجود ندارد، این لایحه دو فوریتی می تواند با تسهیل واردات در کنترل بازار اثرگذار باشد. شرکت های فرانسوی همچون پژو و رنو که تا پیش از اعمال تحریم ها، قراردادهای متعددی را برای عرضه محصولات در بازار ایران بسته بودند، برنامه های خود را تغییر دادند و از کشور خارج شدند. بدین ترتیب، عرضه خودرو در ایران به شدت کاهش یافت و سیاست گذاران تلاش کردند تا با افزایش تیراژ خودروسازان داخلی و همچنین همکاری شرکت های چینی، این کمبود را جبران کنند. اما طبق تحلیل روزنامه انگلیسی از صنعت خودرو ایران چنین هدفی هنوز تحقق نیافته و تولیدکنندگان پس از پنج سال هنوز نتوانسته اند به تقاضای بازار پاسخ دهند.
- در ابتدا او به بازرگانان محلی و توریست های خارجی خودرویی را که بر آن کیلومتر شمار نصب شده بود را اجاره می داد.
- رنت کنیم در کشورهای ترکیه و امارات دارای نمایندگی است و می توانید به راحتی اقدام به کرایه خودروهای مدرن و بروز کنید.
- همانطور که گفته شد در سال 2023 شاهد تغییراتی در صنعت ماشین سازی بین المللی خواهیم بود که کشور ایران نیز از این قافله عقب نخواهد ماند در نتیجه به زودی شاهد پیشرفت بسیاری در صنعت خودروسازی ایران خواهیم بود.
در ادامه آن چه برای صنعت خودرو در این سال ها روی داده است را مطالعه می کنید. اولین شرکت تولیدکننده خودرو که فیات ایران بود در سال ۱۳۳۲ تأسیس شد ولی تولید اولین محصولات این شرکت که فیات ۱۱۰۰ نام داشت در سال ۱۳۳۹ انجام شد و عملاً شرکت جیپ ایران (پارس خودرو) که در سال ۱۳۳۶ تأسیس شده بود در سال ۱۳۳۸ اولین خودروی تولیدشده در ایران را که جیپ شش سیلندر کالسکه ای بود تولید کرد. این شرکت هم در سال ۱۳۴۲ اولین محصولات خود را که انواع مدل های لندروور بود تولید می کرد.
جدول قیمت های کارخانه و بازار خودروهای داخلی، چینی و خارجی - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
بر اساس داده های مجمع صادرکنندگان ترکیه، مجموع صادرات صنعت خودروسازی در دو ماهه نخست سال 2023 با سهم 12.2 درصدی رتبه اول صادرات بخش را به خود اختصاص داده است. تولید خودروهای تجاری در 2 ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشته است. اتصال بی سیم، خودروها را قادر می سازد تا با محیط خارجی، سایر وسایل نقلیه و اجزای داخلی ارتباطی موثر برقرار کند.
طرح اتحادیه اروپا برای توقف حمایتهای دولتی به خودروهای برقی ارزان قیمت ساخت چین
در ادامه به طور تخصصی تر به راهبردهای بهبود سیستم لجستیکی صنعت خودروسازی میپردازیم. با نگاهی بر گذشته در میابیم فراگیری کویید 19 با وجود اینکه علاقه به مالکیت وسایل نقلیه شخصی را دوباره تقویت کرد، اما شکنندگی زنجیره های تامین جهانی خودرو را به شدت آشکار کرد. تامین کنندگان، توزیع کنندگان و خرده فروشان همگی باید بهترین شیوه ها را مورد بازنگری قرار دهند و با اعمال آنها، روابط زنجیره تامین پایدارتر و قوی تری ایجاد کنند تا بتوانند با رویکردی منعطف با تغییرات و چالش های در حال وقوع و آینده صنعت سازگار شوند.
قیمت های روز در یک نگاه
علاوه بر این تکنولوژی ارتباط بین ماشینی هم در حال رشد است که امکان اتصال هر ماشین به یک مرکز اطلاعات و سایر ماشین ها را فراهم می کند تا بتوانند الگوهای ترافیکی و رفتار سایر رانندگان را بهتر درک کنند و جلوی بسیاری از تصادفات گرفته شود. در همین خصوص گفت وگویی با جمشید ایمانی، رییس هیات مدیره گروه بهمن ترتیب دادیم تا نظر او را در این خصوص جویا شویم. ولی با این حال، الان وسایلی که به اینترنت اشیاء متصل هستن از محدودیت های فناوری های فعلی رنج میبرن. یه چالش بزرگ برای همه گیر شدن ماشین های خودران این حقیقته که هنوز اتصال کافی بین این خودروها و محیط اطرافشون وجود نداره. بیاید مروری داشته باشیم بر چند نکته مهم در مورد تبادل اطلاعات بین خودروها و ارتباطات بین اونا. در حالی که اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند، اتفاقات مثبتی برای رسیدن به این هدف هستن، فناوری بلاک چین یه ارتقای بزرگ در این حوزه هست که میتونه موجب یه انقلاب بزرگ در آینده رانندگی بشه.